Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Monsieur Venus” på FolkteaternSamlag och stön på scen – ändå oerotiskt när erotisk bok blir pjäs på Folkteatern.
Scenav Lis Hellström SveningsonRecension: ”De utvalda” på Regionteater VästRivaliteten mellan de unga konstnärerna Hilma af Klint och Anna Cassel står i fokus.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”The art of being many” på Teater trixter”The art of being many” är full av intressanta tankespår skriver Mikaela Blomqvist.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Kung Lear” på Göteborgs stadsteaterEtt kraftprov. Hanna Lekander gör ensam alla roller i ”Kung Lear” på Stadsteatern.
ScenKulturav Mikaela BlomqvistRecension: ”Den yttersta minuten” på DramatenMed en minuträknare ställer Mattias Andersson skådespelandet på sin spets.
Kulturav Mikaela BlomqvistRecension: ”Göteborgs dans- och teaterfestival”Årets avskalade program bjuder på övertydlig symbolik och obegriplig slapstick.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Dödsdansen” på FolkteaternMakarna i ”Dödsdansen” har bråkat i ett kvartssekel. Folkteatern bjuder in fyra åskådare i deras hem.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Luciakandidaterna” på Backa Teater Den visuellt lyckade pjäsen hade behövt stramare tyglar, skriver Mikaela Blomqvist.
Scenav Fredrik ÖsterblomStadsteaterns Kung Lear når inte ända framTramsigheten försvagar pjäsens tragiska laddning, skriver Fredrik Österblom.
Scenav Lis Hellström SveningsonHär skapas en hel värld av vatten och gurkaLis Hellström Sveningson ser en sinnlig pjäs med klirr.