Två Dagarav Lis Hellström SveningsonTeater, dans och opera – stor guide till scenhösten i Göteborg 2024GP:s Lis Hellström Sveningson tipsar om säsongens teater, dans och opera.
Konsertrecensionav Magnus HaglundRecension: ”Hercules” av Göteborg Baroque på Stora TeaternI Göteborg Baroques tolkning av Händel står människan där, mitt i världen.
Scenav Oscar WesterholmRecension: ”Joyride the musical” i regi av Guy Unsworth Det bubblar, fräser och spritter om ”Joyride” och stämningen liknar ett 80-talslajv.
Kulturav Maria Domellöf-WikAvstängd operasångare i samtal med HR-avdelningen Jenny Mattsson på Kungliga Operan: ”Han håller med om att det inte blev så bra”.
Kulturav Carl Petersson MobergRecension: Sommar i P1 – Herbert BlomstedtHerbert Blomstedt, 97, verkar släppa idén om manus – och det är så befriande.
Scenav Magnus HaglundRecension: ”Smetana 200 år” på GöteborgsoperanGöteborgsoperans ”Smetana 200 år” gör den tjeckiske tonsättaren rättvisa.
Scenav Magnus HaglundRecension: ”Platée” på Göteborgsoperan”Platée” på Göteborgsoperan är en övertygande satir, tycker Magnus Haglund.
Kulturav Lis Hellström SveningsonTeater, dans och opera – stor guide till scenvåren i Göteborg 2024GP:s Lis Hellström Sveningson tipsar om allt från skräckteater till fotbollsmusikal.
Scenav Sandra GrehnRecension: ”Tipping point” med Cirkus CirkörI ”Tipping point” hänger artisterna i håret och sjunger opera under livsfarlig akrobatik.
Scenav Carl Magnus JuliussonRecension: ”Den flygande holländaren” på Göteborgsoperan Wagners ”Den flygande holländaren” får full pott av GP:s kritiker.