Konsertrecensionav Magnus HaglundRecension: ”Requiem” på Göteborgs konserthusBarbara Hannigans tolkning av Mozarts ”Requiem” är vild och frän.
Konsertrecensionav Magnus HaglundRecension: Americana med Barbara Hannigan på Göteborgs konserthusFritt och glödande när Göteborgs symfoniker bjuder på amerikanskt.
Konsertrecensionav Magnus HaglundRecension: ”Hercules” av Göteborg Baroque på Stora TeaternI Göteborg Baroques tolkning av Händel står människan där, mitt i världen.
Scenav Magnus HaglundRecension: Ava Bahari med GSODen unga solisten inleder konsertsäsongen med glimrande Stravinskyspel.
Scenav Magnus HaglundRecension: Gustav Holsts ”Planeterna” med GSOViolinisten gästade Göteborgs symfoniker under intensiv Tjajkovskij-konsert.
Scenav Magnus HaglundRecension: ”Smetana 200 år” på GöteborgsoperanGöteborgsoperans ”Smetana 200 år” gör den tjeckiske tonsättaren rättvisa.
Scenav Magnus HaglundRecension: Bruce Liu med Göteborgs SymfonikerAttackerna i Symfonikernas Stravinskyspel får Magnus Haglund att tänka på rockbandet.
Scenav Magnus HaglundRecension: Kungliga Filharmonikerna och Seong-Jin Cho på Göteborgs konserthusSydkoreanske Seong-Jin Sho imponerar • ”Elegant och tekniskt svindlande.”
Kulturav Magnus HaglundAva Bahari är symfonikernas nästa artist-in-residence Återvänder hem till Göteborg som symfonikernas nästa artist-in-residence.
Scenav Magnus HaglundRecension: ”Platée” på Göteborgsoperan”Platée” på Göteborgsoperan är en övertygande satir, tycker Magnus Haglund.