Scenav Carl Magnus JuliussonRecension: ”Pierrot i ljuset av Bach” på Göteborgsoperan”Pierrot i ljuset av Bach” är ett dramatiskt, musikaliskt och konstnärligt kraftprov.
Kulturav Maria Domellöf-WikVärldsstjärnan till Göteborg – håller workshops på ArtistenAnne Sofie von Otter blir ny gästlärare på Artisten. ”Det räcker inte att sjunga vackert.”
Musikav Carl Magnus JuliussonRecension: ”Mytomania” av Paula af Malmborg Ward på Göteborgsoperan”Mytomania” är febrig och engagerande – men slutar alltför tvärt.
Scenav Carl Magnus JuliussonGöteborgsoperans program hösten 2023 och våren 2024Carl Magnus Juliusson ser fram emot nyskriven thrilleropera om en viss stjärnkirurg.
Scenav Carl Magnus JuliussonRecension: ”Viva la mamma” på Göteborgsoperan Göteborgsoperans ”Viva la mamma” käbblig och fyndig komedi med lokalkänsla.
Scenav Magnus HaglundRecension: "La Boheme" – GöteborgsoperanDen musikaliska gestaltningen övertygar men visuellt ger Göteborgsoperans uppsättning ett harmlöst intryck, menar GP:s recensent Magnus Haglund.
Scenav Magnus HaglundRecension: "Nyckeln till drömmarna och Vox humana" – GöteborgsoperanMagnus Haglund imponeras av sopranen Kerstin Avemo och av regissören David Radoks förmåga att skapa ett nytt rums- och klangtänkande.
Två Dagarav camilla adolfssonKerstin Avemo – sopranen utan en plan BKerstin Avemo om framgången, metoo, näthat och en yrkesroll med kort bäst före-datum.
Kulturav Hanna TornbrantOperan laddar för höstenGöteborgsoperan presenterar nästa säsong. Regi- och dirigentuppdragen domineras av män.