Glad i hågen besökte jag sängaffären. Äntligen skulle jag köpa en ställbar säng som inbjuder till en maximal komfort.
Med hjälp av en ivrig försäljare bestämmer jag mig för den absolut rätta sängen. För mig var det viktigt att klargöra om villkoren för hemtransport och kanske det allra viktigaste, att de skulle ta med sig min gamla säng, som betald service förstås.
Plötsligt får jag en lång föreläsning om pälsänger och hur farligt det är att behöva komma i kontakt med denna ohyra. Främst gällde det transportörerna som inte fick ha närkontakt med min säng! Jag skulle både emballera och bära in sängen i bilen. Bärhjälp skulle jag ordna själv. Chockad stod jag och lyssnade, och undrade om hon tog för givet att min säng var full av pälsänger! Hur kan man förminska sina kunder till smittorisker? Jag kände mig oerhört förnärmad.
Jag gick därifrån och tänker aldrig återvända! Kanske finns det någon trevligare sängaffär som bemöter sina kunder på ett proffsigare sätt, utan förnedrande pekpinnar om pälsänger.
Pensionär 78 år
LÄS MER:Så hittar du rätt säng för en god nattsömn
LÄS MER:Sömnforskaren: Så vaknar du lättare på morgonen
LÄS MER:Godnattboken hjälper personer med demenssjukdom somna