Konsumentav Lena StrömbergHär är skillnaden på garanti och att reklamera en varaExperten: ”Den som inte är säker på sina rättigheter riskerar att bli överkörd av företaget.”
Konsumentav Lena StrömbergDetta är öppet köp och bytesrätt – om butiken villExperten: Du har aldrig rätt att ångra dig, men reklamationer kan butikerna inte neka till.
Fria ordVarför vill inte Telia hjälpa mig? För sent upptäcker man sitt misstag och de två ångerveckorna har gått ut, skriver Mikael Persson.
Konsumentav Lena StrömbergHär är vanligaste frågorna och svaren om ångerrättenExperten: Dessa köp kan du inte ångra och då måste företagen ge ett års ångerfrist.
Fria ordNonchalant att inte se till att lagersaldo uppdaterasNär jag letade på platsen där tuben skulle finnas var det tomt, skriver Thomas Lundqvist.
Konsumentav Rebecka AdinFem punkter: Så gör du när en butik går i konkursKonsumentrådgivaren förklarar hur du reklamerar dina köp.
Fria ordFakta tycks inte vara mäklarnas starka sidaDe målar upp hela himlavalvet fullt av floskler, skriver signaturen Den charmiga tanten.
Fria ordBesöket i sängaffären tog en oväntad vändningÄntligen skulle jag köpa en ställbar säng som inbjuder till en maximal komfort, skriver signaturen Pensionär.
Fria ordValfrihet ska även gälla betalningssättVi ska alltid både kunna använda kontanter och kort i butikerna, skriver C-G Pernbring.
Fria ordJag känner mig som en paria när jag betalar kontant Kontanter fungerar inte i praktiken som giltigt betalningsmedel i Sverige, skriver David.