Fria ordDen riktiga melodifestivalen ser du inte på tvEnastående sångare som med teknisk briljans framför fantastiska melodier till en härligt spelande högst levande orkester, skriver insändarskribenten.
Scenav Carl Magnus JuliussonRecension: ”Den flygande holländaren” på Göteborgsoperan Wagners ”Den flygande holländaren” får full pott av GP:s kritiker.
Världenav Alexandra TurkuWagneravhopparen gripen i Norge – misstänks ha försökt korsa gränsen till Ryssland Misstänks ha försökt fly till Ryssland.
Scenav Carl Magnus JuliussonGöteborgsoperans program hösten 2023 och våren 2024Carl Magnus Juliusson ser fram emot nyskriven thrilleropera om en viss stjärnkirurg.
ScenKulturav Magnus HaglundRecension: ”Ragnarök” på GöteborgsoperanI ”Ragnarök” är miljö- och hållbarhetstemat utsuddat men det är också den mest lyckade delen i Göteborgsoperans ”Ringen”, skriver Magnus Haglund.
Kulturav Ulf RoosvaldStjärnsopranen Nina Stemme slutar med WagnerVärldens bästa sångare ser slutet: ”Jag har gjort vad jag kan med de här rollerna.”
Kulturav Fanny WijkEfter pandemi och avhopp – nu går Wagner i målFemton timmar, 40 miljoner och fyra uppsättningar på lika många år – nu säger Göteborgsoperan farväl till Ringen.
Musikav Jan Andersson”Opera är som danska – du måste ge det en chans”Mikkey Dees tre tips för att klara helgens Wagneropera.
Scenav Magnus HaglundRecension: Wagners ”Siegfried” på GöteborgsoperanCorona-distansens krav blir en tillgång i Göteborgsoperans digitala Wagner, tycker Magnus Haglund.
Scenav Magnus HaglundDärför är Wagner så älskad än i dagMagnus Haglund skriver om en inställd premiär och hur Wagnerhajpen håller i sig.