Ekonomiav Linus AhlgrenModejätten blockar 60 000 kunder – får inte shoppaTröttnat på beteendet – sparar ”många miljoner”.
Replik”Minskat bilåkande gynnar näringslivet och resenärer”Göteborgs stads stadsmiljöförvaltning replikerar på ledaren ”Bilfientlighet gör inte Göteborg till en bättre stad” (GP 25/5).
Göteborgav Filip Kruse60 meter hög ångpanna ska välkomna sjöväga gäster till GöteborgNytt biokraftverk ska välkomna sjögäster • Johan Zandin (V): Det här hade vi inte godkänt i Brunnsparken.
Sverigeav Tove MattssonSå väljer du julgran – utifrån klimatetExperten: ”Det finns både väldigt bra och väldigt dåliga alternativ”.
Fria ordGör fler medvetna om klimatkrisenDet är en mycket allvarlig framtid vi har att gå till mötes. Vi bör ta oss samman och uppmana de olika studieförbunden att starta studiecirklar i miljökunskap, skriver Ulf Jansson.
Ledareav Daniel ÅkermanAktivister kringskär demokratinDagens regler för rättsprövning låter miljöaktivister frustrera demokratiskt fattade beslut.
Fria ordVanliga bilister står för notan för omställningenAtt ta sig till sig till arbetet eller köra sina barn till aktiviteter får inte bli en klassfråga, skriver signaturen Spelar inte padel.
Storgöteborgav Andres KriisaAle kommun missade möjligheten om 3 000 nya jobbNäringslivschefen om förlorade dragkampen om Volvo och Northvolts batterifabrik.
Världenav Daniel AnderssonAntal dagar med extremhetta har nära fördubblats på tio årKlimatforskare: ”Beror till 100 procent på förbränningen av fossilt bränsle”.
Fria ordFärre barn är enda vägen framåtMänniskan är dålig för miljön och ett sätt att kunna minska befolkningen är att slopa flerbarnstillägget, skriver Anders B Johnsson i en replik.