Ekonomiav Valdemar LönnrothPressade aktiekursen – hotar Volvo Cars långsiktiga finansieringSkulle bli den nya folkaktien • Det krävs för att värdet ska öka.
Ledareav Adam CwejmanVi måste ha beredskap för konflikt med KinaGår det att fortsätta mumla om Volvos ägarbolag när och om det blir krig mellan diktaturen Kina och demokratin Taiwan?
Ekonomiav Anna-Karin Nils Andersson, Robin RasperGeely minskar sitt ägande i AB Volvo – säljer aktier för över 7 miljarderSka betala av ett lån på 4,5 miljarder: ”Vi är inte på väg att lämna”
Ekonomiav Valdemar Lönnroth, Maria SteénFörst kom Tesla – nu är det kinesiska märken i centrumTraditionella bilmärken håller sig längre bort från stadskärnan.
Ekonomiav Valdemar LönnrothUppgift: Geely vill minska ägandet i Volvo CarsVill sälja för 4 miljarder kronor.
Ekonomiav Laura VandelinKritiken mot Volvotoppen efter besked om stämmanLi Shufu nobbar stämman i Göteborg i år igen.
Ekonomiav Valdemar LönnrothVolvo Cars ägare Li Shufu säljer Daimler – kan öppna för styrelseplats i AB VolvoKan öppna upp för styrelseplats i AB Volvo.
Ledareav Adam CwejmanBegränsa Kinas makt i Sverige innan det är för sentSverige har gjort sig beroende av Kina ekonomiskt, det är ännu inte försent att vända utvecklingen.
Ekonomiav Valdemar Lönnroth, Joakim Hugert Lundberg/TTPolestar gör brakförlust – men tror på kraftig ökning av försäljningenRäknar med 60 procents försäljningsökning i år.
GP GranskarEkonomiav Tobias Andersson Åkerblom, Valdemar LönnrothHär är bolagen som Geely samäger med kinesiska staten80 bolag med 70 miljarder kronor i statliga investeringar