Ekonomiav Valdemar LönnrothHeart Aerospace visar upp sitt första fullskaliga elflygplanVd: Det är en experimentell demonstrator.
Ekonomiav Anna-Karin Nils AnderssonRyanair ska börja flyga direkt från Göteborg till Sarajevo i Bosnien och HercegovinaBosniska huvudstaden är lågprisbolagets nya destination.
Sverigeav Alexandra Carlsson Tenitskaja, Anna EkströmS vill ha 19 procent biobränsle i dieselTycker att reduktionsplikten bör vara 19 procent • MP-toppen: ”Bättre än regeringens slakt”.
Ledareav Daniel ÅkermanReduktionsplikten ännu sämre än sitt rykteRiksrevisionen konstaterar att en så hög andel gör att bränslet inte längre uppfyller EU:s kvalitetskrav för drivmedel.
Ledareav Håkan BoströmHöga svenska dieselpriser räddar inte klimatetReduktionsplikten har slagit hårt mot svenskt jordbruk och transportsektor trots att klimatnyttan är minst sagt tveksam.
Ekonomiav Marie KennedyTidöpartierna överens om reduktionsplikten – billigare bensinMed mindre biobränsle i drivmedlen sänks priset med 5,50 kronor.
Sverigeav Annelie MoranDå blir det obligatoriskt att sortera ut matavfall i GöteborgBlir obligatoriskt i Göteborg • Äggskal och tepåsar – det får slängas i den bruna påsen.
Gästkolumnav Henrik JönssonSka vindkraften visa sig vara vår tids etanolbubbla?Industrisatsningar som i längden inte klarar sig utan statliga subventioner blir i slutänden enbart en dyr nota för skattebetalarna. Även grön energi måste kunna stå på egna ben om omställningen ska lyckas.
Världenav Annelie MoranDe viktigaste frågorna på klimatmötet COP27Forskarna om ödesfrågorna som avgör planetens framtid.
Ledareav Daniel ÅkermanAlla förlorar på reduktionspliktEn regering som värnar lantbrukare, bilägare och samhällsekonomin i stort bör helst avskaffa reduktionsplikten.