Politikav Anna EkströmMinistern om nattågen: ”Ett affärsmässigt beslut”Hänvisar till Trafikverket • Andreas Carlson (KD): ”Ett affärsmässigt beslut”.
DebattTar vi bort nattågen norrut tvingar vi människor att ta flyget i ställetTågen förväntas kosta 20 miljoner årligen vilket måste sägas vara en relativt liten summa för det värde nattågen tillför till samhället, skriver debattörerna.
Göteborgav Ebba BergströmLinnea vill ha kvar nattågen från Göteborg – har samlat över 28 000 underskrifterStartade namninsamling efter beslutet: ”Frustrerad och arg”.
Västsverigeav Annelie MoranHär provkör kungen E6 efter jordskredet vid StenungsundHar varit stängd i nio månader • Öppnar för allmänheten i veckan.
Västsverigeav Sara FernholmStinkande laxbil saneras – timmar före kungen inviger E6En lastbil blev kvar efter skredet • Saneras – timmar före kungens besök.
Politikav Jannika WasastjernaLandshövdingen ska medla i infekterade järnvägstvistenHar tre månader på sig att hitta en lösning på järnvägen mellan Borås och Göteborg.
Politikav Christian EgefurMinistern om Västlänken-notan: "Pågår en diskussion" Attenius (S): ”Fördyringen av Västlänken kan inte lastas på göteborgarna”
GöteborgPolitikav Christian EgefurNu är miljardprojektet Skandiaporten igång i hamnenDjupare älv, starkare hamn och enorma mängder muddermassor väntar.
Sverigeav TTEfter skredet – en miljard till E6:anRegeringen skjuter till en miljard kronor för att reparera E6:an utanför Stenungsund, rapporterar Sveriges Radios Ekot.
Fria ordSjälvklart måste bilister ta vädervarningarna på allvarOm det inte är absolut nödvändigt så avstår man att ge sig ut under sådana omständigheter, skriver insändarskribenten Inger.