Till salu: Opus – ett av Los Angeles dyraste hus

ANNONS
|

En biosalong för 15 personer, uniktdesignergolv, två sportbilar, en vinkällare med 170 champagneflaskor, ett spa och två simbassänger.

Det är bara lite av vadsom gör Opus till ett av Beverly Hills lyxigaste och dyraste hus.

Lägg till enhäpnadsväckande utsikt och ett eget bilmuseum med plats för tio bilar och där enguldfärgadLamborghini Aventador Spyder ochen Rolls-Royce Dawn redan står och väntar på köparen.

LÄS OCKSÅ: ”Ovanlig” gård till salu – för 110 miljoner kronor

På husets närmare 2000 kvadratmeter stora yta ryms sju rum, 11 badrum och två simbassänger och mitt i huset står ett sex meter högt vattenfall.

Men det är inte bara lyxen, utsikten och prislappen som får spekulanter att häpna. Det är också trailern som marknadsförhuset som väcker uppmärksamhet – eftersom den snarare fokuserar på avklädda kvinnor än själva huset.

ANNONS

Marknadsföringsansvarige Alexander Ali från pr-byrån The Society Group vill inte kommentera trailerns innehåll till GP, utan hänvisar tilluttalandet exploatören Nile Niami gör i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Miljardären: "Därför byggde jag USA:s dyraste hus"

Enligt honom handlar trailern om en kvinna som ”förvandlas och får kraft av Opus skönhet".

”Vi ville ge trailern en mystisk touch och fånga den förföriska och sexiga atmosfär som huset får när mörkret faller.”

Den svenska lyxmäklaren Niklas Berntzon tror att trailern, trots det långsökta innehållet, uppfyller sitt syfte.

– Det är onekligen välproducerat, även om jag tror att det är en bit över gränsen för den svenska marknaden. Men nu handlar det ju om Los Angeles, så man får anta att den når helt rätt målgrupp. "50 nyanser av grått” ligger ju i tiden, säger han.

LÄS OCKSÅ:Här finns världens dyraste bostäder

Han tror också att välproducerade trailers kommer blir allt vanligare på den svenska fastighetsmarknaden.

– Jag är övertygad om att marknadsföringen kommer skärpas i takt med konkurrensen. Det är roligt att se att hela fastighetsmarknaden har fått mer rockstjärnestatus. Ditt boende betyder mycket och säger en hel del om vem du är. Är du duktig på att läsa vad din målgrupp går igång på gör det en extrem skillnad i slutpris.

ANNONS

I bildspelet ovan kan du se bilder inifrån från huset.

Se också:

ANNONS