Jag är djupt imponerad och lycklig över vårdpersonalens kompetens och bemötande, skriver Ann-Christine Baar.
Jag är djupt imponerad och lycklig över vårdpersonalens kompetens och bemötande, skriver Ann-Christine Baar. Bild: Petter Trens

Ortopeden på Mölndal levererar

Allt gick på 1,5 timma. En sådan logistik! skriver Ann-Christine Baar.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du skriva en egen insändare? Mejla till: friaord@gp.se. Vill du svara eller har du synpunkter på en insändare? Använd samma mejladress och ange vilken insändare det gäller.

ANNONS
|

På initiativ av min fasta läkare på vårdcentralen besöker jag ortopeden på Mölndal för hälsenebesvär. Efter noggrann undersökning av läkare och samtal fastställer läkaren diagnos och jag får två behandlingsalternativ att gå hem och fundera över.

Förberedelser planeras direkt för de båda alternativen med utförlig info för eget ställningstagande. Nästa steg är ett möte direkt i samma undersökningsrum av en ortopedtekniker som provar ut hjälpmedel och instruerar. Därefter vidare till fysioterapeut och utprovning av träningsprogram och remiss till fysioterapeut i öppen vård. Allt gick på 1,5 timma. En sådan logistik!

Jag är djupt imponerad och lycklig över vårdpersonalens kompetens och bemötande. Det som numera kallas personcentrerad vård.

ANNONS

Stort tack till ortopeden på Mölndal!

Ann-Christine Baar

LÄS MER:Jag gick från priopatient till paria på fyra timmar

LÄS MER:3 000 i kö för ortopedoperation på Sahlgrenska

LÄS MER:Hälften går felaktigt till akuten – så hamnar du på rätt vårdnivå

ANNONS