Händelsen i korthet. Dottern skickar paket från Frankrike med alla erforderliga uppgifter som tydlig adress, e-post och mobilnummer för avisering. Efter ett par veckor tar hon själv kontakt med Postnord för att ta reda på vad som hänt. Jo den ligger på Östergårdsgatan i Mölndal.
Vid telefonkontakt med kundtjänst erbjöd de utkörning och vi gjorde upp om att vara tillgängliga mellan 10-15 och chauffören hade mobilnummer till båda föräldrarna. Inget händer under lördagen. Vi ringer kundtjänst igen och förklarar vår frustration och Postnord lovar att lämna till vår närmaste postombud i Majorna. Inget händer och när vi nu kontaktar telefonsvarartjänsten igen dagen efter säger rösten att försändelsen finns på Östergårdsgatan fortfarande och skickas i retur dagen efter.
När jag skall lämna omdöme på Postnords Recotjänst ser jag att de fått 12 omdömen och samtliga lägsta betyg. När jag försöker skriva de 13:e kritiska omdömet fallerar sidan. Symptomatiskt!! Dottern har nu flyttat från avsändaradressen.
Per-Erik Jacobsen